قوانین ما
شرایط و ضوابط خرید:
تقریباً تمام کالاهای استوک و صنعتی موجود در سایت، سفارش کشورهای اروپایی و آمریکا بوده و برای مصرفکنندگان خارج از آسیا تولید و به بازار عرضه شدهاند. این دستگاهها از نظر سری ساخت، مدل، جنس بدنه، جنس مادربورد و قطعات، طول عمر، ماندگاری و... کاملاً با کالاهای سفارش آسیا و موجود در بازار ایران متفاوت هستند. بهطور مثال، لپتاپهای HP سری Elitebook لپتاپهایی هستند که قیمت نو آنها در زمان تولید بین 1200 تا 2600 دلار بوده (حدود 3 تا 8 میلیون تومان) و پس از استوک شدن با افت قیمت حدود 80 درصدی مواجه میشوند. بنابراین، خرید این نوع لپتاپها به صورت نو و آکبند هم برای واردکنندگان و فروشندگان و هم برای مصرفکننده داخل ایران امکانپذیر نیست.
تمام تلاش ما بر این است که لپتاپها و کالاهای استوک موجود در سایت با بهترین شرایط ظاهری و فنی عرضه شوند. تمامی لپتاپها قبل از واردات به کشور، از لحاظ سختافزاری و فنی تست شدهاند. به عبارتی دیگر، وجه تمایز آنها با کالاهای استوک مشابه، کمکارکرد بودن، غیر تعمیری بودن و سلامت فنی کامل آنهاست.
از نظر ظاهری، این دستگاهها با کمترین خط و خش و ضربهخوردگی (گرید A) و در بسیاری از مدلها کاملاً مشابه کالای نو ارائه میشوند. البته مدلهای قدیمیتر با مشخصات فنی و قیمتی پایین ممکن است از نظر ظاهری خیلی تمیز و مشابه نو نباشند.
مهلت تست و تعویض و استرداد کالا:
لپتاپها و کالاهای استوک استوکالا دو بار تست میشوند؛ یکبار در کشور مبدأ و یکبار در فروشگاه استوکالا قبل از ارسال به مشتری. پس از بازدید تمام قسمتهای بیرونی دستگاه که امکان خرابی آنها وجود دارد (مثل مانیتور، کیبورد، DVD درایو، پورتها و...)، یکبار هم بهصورت نرمافزاری عملکرد سایر قطعات مورد ارزیابی قرار میگیرد. بهعنوان مثال، سالم بودن هارد و کارت گرافیک یا تست سلامت CPU و درجه حرارت دستگاه بررسی میشود.
سیستمعامل و درایورها نصب شده و پس از انجام تستهای کلی، دستگاه فروخته میشود. با این حال، چون مشتریان ما کالای استوک و دستدوم میخرند، تمامی دستگاهها یک هفته مهلت تست دارند. اگر در این 7 روز به مشکلی برخوردند که در تستها مشخص نشده بود، استوکالا موظف است آن مشکل را حل کند. بهعنوان مثال، اگر شارژر، باتری، هارد، رم، درایو نوری و... به مشکل برخورد، این قطعات تعویض میشوند.
اگر مشکل دستگاه کلی باشد و با تعویض این قطعات برطرف نشود، خود دستگاه را تعویض کرده و با یک مدل مشابه به انتخاب مشتری معاوضه میکنیم (البته ما به تفاوت آن نیز محاسبه خواهد شد). در صورتی که مدل دقیق دستگاه شما موجود نباشد، میتوانید دستگاه را مرجوع کرده و مبلغ پرداختی (بهعلاوه هزینه ارسال کالا) را بهطور کامل پس بگیرید.
استوکالا بسته به نوع دستگاه، کارکرد باتری تا یک ساعت را تضمین میکند. البته برخی مدلها بیشتر شارژ نگه میدارند، اما این قانون کلی است. برای اطلاعات بیشتر، میتوانید موقع خرید بهصورت تلفنی یا حضوری سوال کنید.
گارانتی چیست؟ چقدر هزینه دارد؟
اغلب دستگاههای استوک جزء سریهای صنعتی و بسیار مقاوم هر کمپانی هستند، یعنی برای کار در شرایط سخت و طولانیمدت ساخته شدهاند. کسانی که قبلاً با این سری لپتاپها کار کردهاند، میدانند که بهسادگی خراب یا فرسوده نمیشوند. به همین دلیل است که جنس بدنه و مادربورد و طراحی آنها با سایر لپتاپهای موجود در بازار متفاوت است. با این حال، میتوانید هنگام خرید، لپتاپ را یک سال گارانتی کنید. قیمت گارانتی نیز معقول و کارشناسی شده است؛ به این صورت که 10 درصد از مبلغ دستگاه خریداریشده به قیمت آن اضافه میشود. بهطور مثال، اگر Lenovo Thinkpad T420 به مبلغ 1.030.000 تومان خریداری شود، با یکسال گارانتی حدود 100 هزار تومان به قیمت دستگاه اضافه میشود.
گارانتی شامل چه چیزهایی میشود؟
بطور خلاصه، هر ایراد و مشکلی که خودبهخود برای دستگاه پیش بیاید و استفاده نادرست شما باعث آن نباشد، شامل گارانتی میشود. ما تعهد داریم این مشکلات احتمالی را تا یک سال برای شما برطرف کنیم.
گارانتی محدود به برطرف کردن اشکالات سختافزاری دستگاه تحت پوشش ضمانت است. خدمات نرمافزاری، مانند نصب و ارتقاء سیستمعامل، درایورها، نرمافزارهای کاربردی، ویروسزدایی و... جزو تعهدات شرکت در این گارانتی نیست. در صورتی که به منظور تکمیل مراحل تعمیرات نیاز به انجام هر یک از موارد فوق باشد، هزینه آن بر عهده خریدار است.
پیکسل سوخته و معیوب صفحه نمایش (LCD/LED) کمتر از 4 عدد شامل گارانتی نمیباشد. باتری و آداپتور نیز جزء قطعات مصرفی بوده و فقط دارای یک هفته مهلت تست اولیه میباشند.
موارد ابطال گارانتی:
- استهلاک تدریجی قطعه معیوب از قبیل سایش و رنگرفتگی
- هرگونه تغییر یا دستکاری کارت گارانتی، هولوگرام و یا پاک شدن شماره سریال دستگاه
- اقدام به سرویس، تعمیر و یا هرگونه تغییر در محصول توسط افراد غیرمتخصص و خارج از مجموعه استوکالا
- هرگونه خرابی ناشی از استفاده نادرست از دستگاه و یا استفاده از باتری و لوازم جانبی تأیید نشده و غیر اصلی
- خرابی ناشی از نصب هرگونه نرمافزار و برنامه که مورد تأیید شرکت نباشد.